Strategiile privind creșterea nivelului de engagement al angajaților reprezintă o provocare pentru multe organizații, cu atât mai mult cu cât cea mai mare parte a acestora lucrează, acum, de acasă. Acesta este si motivul pentru care aleg realizarea unor podcast-uri interne în vederea transmiterii informațiilor importante. Cei mai mulți dintre specialiști consideră că podcast-urile contribuie la armonizarea organizației și oferă sentimentul de apartenentă la comunitate, în contextul absenței unui mediu de lucru clasic.
Având în vedere aceste lucruri, v-am pregătit un articol în care vă prezentăm motivele pentru care podcasturile interne devin atât de populare, modul în care aceste podcasturi pot crește nivelul de engagement al angajaților și de ce elemente este nevoie pentru realizarea unui podcast exceptional.
Motivul creșterii numărului de podcast-uri interne
Noua realitate bazată, în mare parte, pe lucru la acasă, a determinat companiile să se orienteze către realizarea unor podcast-uri interne. Astfel, angajații le pot asculta și afla noutăți despre companie, asculta povești de succes și realizări recente, simțindu-se conectați cu ceilalți membri ai echipei.
Spre deosebire de e-mailuri, podcast-urile ajung mai ușor la angajați, având un impact emoțional și reprezentând un mijloc mult mai interactiv de a răspândi informații. De asemenea, reprezintă un mijloc mult mai rapid, mai simplu și mai puțin costisitor de a comunica informații la nivel intern.
Cum pot podcast-urile să contribuie la creșterea nivelului de engagement al angajaților?
În timp ce podcast-ul este considerat un canal de comunicare a noutăților din companie, el reprezintă și răspunsul la o nevoie a angajaților ce lucrează remote: sentimentul de apartenență. Acesta aduce împreună angajații care nu se pot întâlni, conectându-i.
Până în prezent, am realizat podcast-uri cu informații din 4 segmente diferite:
Oferirea de informații privind pandemia de COVID-19
Pandemia reprezintă un context unic, ce se modifică de la o oră la alta. Păstrându-i informați în perioadele dificile, angajații se simt ca o parte importantă a companiei. Podcast-ul devine locul unde ei pot afla toate noutățile și politicile companiei în raport cu acest aspect.
Încurajarea înțelegerii politicii companiei
Un podcast intern ofera posibilitatea de a învăța mai multe despre companie, politicile acesteia, proceduri de lucru, activitate, departamente și echipe. Astfel, angajații au o viziune unitară despre companie, evitându-se interpretările personale.
Motivarea angajaților
Prin intermediul podcast-urilor interne se pot clarifica obiectivele companiei si motiva angajatii in vederea atingerii lor. Pandemia de coronavirus a condus la reorganizarea obiectivelor si proiectelor iar aceste schimbări trebuie să fie comunicate angajatilor. De asemenea, angajatii pot oferi informații interesante despre activitatea și rezultatele lor astfel încât să îi motiveze și pe ceilalți să performeze corespunzător.
Realizarea materialelor din cadrul procesului de inducție
Având în vedere lucrul de acasă, procesul de inducție a fost modificat și el. Prin urmare, podcast-urile pot oferi informații valoroase noilor angajați, făcându-i să se simtă parte din echipă. De asemenea, toți noii angajați vor beneficia de aceleași informații lucru ce ajută la uniformizarea echipelor.
Ce aspecte sunt importante în realizarea unui podcast?
În primul rând, acesta trebuie să fie realizat la nivel profesionist, asigurându-se un sunet clar, fără factori care pot deranja – voci în fundal, zgomote, etc. Sonoritatea unui podcast este esențială pentru a putea fi ascultat cu plăcere și interes. Apelați la o echipă specializată, care să vă ofere suportul tehnic necesar.
De asemenea, alegeți cu atenție publicul țintă pentru fiecare podcast. De exemplu, echipa de vânzări poate fi interesate de informații de la managerul de produs cu privire la informații noi despre produsele oferite. Nu același lucru se poate spune despre angajații din back-office. Gândește-te la audiența potrivită pentru a te asigura că podcastul este de interes și contribuie, cu adevărat, la creșterea nivelului de implicare a angajaților.
Un alt aspect vital este durata unui podcast. Acesta trebuie să fie scurt și la obiect. În principiu, ar trebuie să aibă între 5 și 15 minute. Angajații îl vor asculta dacă este relevant și îi ține în priză. Poți apela la un specialist pentru a livra informațiile într-un mod captivant. Cu cât un episod dintr-un podcast este mai scurt și mai atractiv, cu atât șansele ca el să fie ascultat sunt mai mari.
Dacă îți dorești și tu să realizezi un podcast intern, nu ezita să ne contactezi.